אחד הדוברים המעניינים בכנס היה פרופ' Sugata Mitra מאוניברסיטת ניוקאסל (שמגיע דווקא מתחום הפיזיקה) שדיבר על עתיד הלמידה. אביו של סוגאטה היה ההודי הראשון בעל תואר שלישי שלמד בשיקגו.
סוגאטה רואה בשינוי סביבת הלמידה מרכיב משמעותי והחליט להציע את לימודי האנגלית דווקא לעניים בהודו. הוא ביסס את המחקר וניסיון התכנית על שתי הנחות/ שאלות: הנחה ראשונה ביקשה לבדוק מה יקרה אם ניתן לילדים מחשבים ללא התערבות ובניסוי וטעייה יתחילו ללמוד
(סרטון על התכנית hole in the wall ו - דיווח מ- CNN על התכנית).
(סרטון על התכנית hole in the wall ו - דיווח מ- CNN על התכנית).
ההנחה השנייה טוענת שהילדים יכולים ללמוד בעצמם ואינם זקוקים להדרכה, הוא פיתח סביבה ללימודי אנגלית ומצא כי הילדים למדו מהר מאוד אנגלית. אולם כשהתבקשו לדבר, לא היה אדם אחד דובר אנגלית שהצליח להבין מה הם אומרים. סוגאטה לא ויתר וניסה לענות על השאלה: איך מאמנים ילדים לדבר בהגייה אחרת, שונה? הוא פיתח סביבה של speech to text- מיקרופון שמחובר למחשב, שחייב את הילדים להגות נכון כל מילה וביטוי. הילדים היו צריכים להתאמן עד שהמחשב "הבין" מה אמרו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה